Artikelen over: Algemeen beheer

Server fout 500 oplossen

Een 500 server error betekent dat er een (tijdelijke) fout opgetreden is op de server. Er zijn een aantal stappen die je kunt nemen om dit probleem op te lossen.



1. Controleer de internetverbinding



Controleer of je internetverbinding werkt zoals verwacht en stabiel is.

2. Pagina vernieuwen met de harde refresh



Soms kan een serverfout worden veroorzaakt door een tijdelijke onderbreking in de verbinding met de server. De makkelijkste handeling is dan om een harde refresh te proberen:

Windows toetscombinatie: CTRL+F5

Mac toetscombinatie: CMND + Shift + R.

Tip: terwijl je wacht kun je proberen de website te openen in een andere browser om te zien of de pagina weer werkt.

3. Extensies aan/uitzetten.



Een website kan meerdere extensies bevatten, waarbij twee plugins of extensies een conflict kunnen veroorzaken en zo een server fout veroorzaken. Om te achterhalen welke plugin of extensie het conflict veroorzaakt, kun je alle extensies deactiveren en ze vervolgens één voor één opnieuw activeren. Door na elke stap te testen of de website nog steeds werkt, kun je erachter komen welke specifieke extensie of plugin verantwoordelijk is voor de problemen.

4. De cache van je browser legen



Cookies/browser gegevens verwijderen in de browser kan soms ook helpen Het legen van de browser cache is afhankelijk van de browser die je gebruikt. Hieronder vind je de stappen voor de meest gebruikte browsers:

Google Chrome:

Open Google Chrome
Klik op de drie verticale stippen rechtsboven in het scherm
Selecteer "Meer hulpprogramma's" en dan "Browsegegevens wissen"
Selecteer de periode waarvoor je de cache wilt wissen (bijv. "de afgelopen uur", "de afgelopen dag", "altijd")
Vink het vakje "Afbeeldingen en bestanden in cache" aan
Klik op "Browsegegevens wissen"

Safari:

Open Safari
Klik in de menubalk op "Safari" en selecteer "Voorkeuren"
Ga naar het tabblad "Privacy"
Klik op "Beheer websitegegevens"
Klik op "Verwijder alles"
Bevestig de actie door op "Verwijder nu" te klikken

Microsoft Edge:

Open Microsoft Edge
Klik op de drie horizontale stippen rechtsboven in het scherm
Selecteer "Instellingen"
Klik op "Privacy en services"
Klik op "Browsegegevens wissen"
Selecteer de periode waarvoor je de cache wilt wissen (bijv. "de afgelopen uur", "de afgelopen dag", "altijd")
Vink het vakje "Afbeeldingen en bestanden in cache" aan
Klik op "Browsegegevens wissen

5. Wacht en probeer later opnieuw



Soms kan een 500 server fout worden veroorzaakt door een overbelaste server of technische problemen die nog niet zijn opgelost. Wacht een tijdje en probeer later opnieuw om te zien of het probleem is opgelost.

Mocht dit probleem blijven bestaan, neem dan contact op met onze Pluvo chat.

Bijgewerkt op: 27/12/2023

Was dit artikel nuttig?

Deel uw feedback

Annuleer

Dankuwel!